Budget

Oppositionen i Skellefteå har presenterat sin budget, och man kan ju inte annat än skratta över den paradox som blir jämfört med moderpartiet. 
Här kan man bland annat läsa hur de vill satsa på lärarna. Och det säger även oppositionen i Skellefteå. 
Men det roliga är ju hur banalt liten summa pengar som regeringen vill satsa på lärarna jämfört med hur mycket man vill lägga på att sänka skatterna. 
 
Jag tycker det är märkligt hur de använder ord, storsattsning på lärare och... ja, det nämns just inte så mycket om skattesänkningar. Jag ber om ursäkt att jag nu inte kan hitta hur mycket dessa summor skiljer sig åt men det finns säkert någon som kan hjälpa mig med det? 
 
Sen ska jag i ärlighetens namn säga att jag börjar bli less på att höra om hur moderaterna tar ansvar för att föra Sverige tillbaka till 20talet, om inte ännu tidigare. 
Hur de skyller ifrån sig på sossarna (!?) för att skolreultatet blir sämre och sämre. De har suttit i snart 8 år och skyllt allt dåligt som de gjort på sossarna. Hur korkade tror de att folk är? Dum fråga kanske. Statsministern har ju skrivit en bok om hur kortade Svenska folket är så..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0