Framförhållning

Jag har försökt, verkligen försökt att inte bli irriterad och störa mig för att jag har semester, och anser mig ha bättre saker för mig att göra än det. Men, När man får veta på fredagen kl 17.16 via ett sms att vi på måndagen ska ha ett möte som rör hela arbetsplatsens framtid så kan jag inte hjälpa att störa mig på det. Eftersom arbetsgivaren uppenbarligen inte tyckte att det var tillräckligt viktigt för att alla skulle ha en ärlig chans att delta så gör det mig snudd på förbannad. Att det är i semestertider gör inte saken bättre.
Men visst, om räknar på en vanlig arbetsvecka, så hade jag ju faktiskt hal 7 timmar på mig att ändra mina semesterplaner. Tack för det! Det borde betyda att om arbetsgivaren har kravet att vi ska kunna inställa oss inom 7 timmar från det att dom hör av sig så borde vi kunna ha samma krav på arbetsgivaren. Det ska jag försöka komma ihåg.
Sen att man också under sin semester blir uppringd, och väckt av arbetsgivaren känns också galet. Ska man inte få vara ledig från jobbet på sin semester???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0