Vänner

Kamrater!
Idag fick jag ta del av väldigt intressant statestik. Dock ändast genom hörsägen. Jag fick veta att LO hade gått ut och gjort en en undersökning. (Vet inte när) Där målet var att bestämma vilket parti som stog närmast LO och dess krav.
Ingen är väl kanske riktigt förvånad över att höra att det inte var SAP som "vann". Utan det var vänsterpartiet.
Jag kan tycka, som jag nog nämnt tidigare, att det är hög tid för LO att sätta press på vårat parti. Det är hög tid att visa att det faktiskt var vi som startade upp partiet för att kunna driva VÅRA frågor. Dvs, gå ut och säga att man söker andra samarbetspartners, några som är berädda att driva våra fågor. Vi vet att vi är drygt 2 miljoner medlemmar inom förbunden. Om vi skulle kunna locka något vettigt parti som delar våran människosyn, som delar våra värderingar i stort kanske det skulle få SAP att tänka om. För som jag nämnde ovan, SAP är skapat av facket för att kuna driva arbetarnas frågor och skapa en storre trygghet på arbetsmarknaden. Vilket man många gånger gjort, men mer och mer börjat glämma bort detta, uppenbarligen. Så mina fackliga kamrater, det är nu dags att ta striden mot ett bättre Sverige, ett Sverige utan borgare, ett Sverige som finns för alla, ett Sverige som värnar arbetaren!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0