Den skalliges presentation nedbruten.

"Jag sökte mig till moderaterna. Ett parti som bärs av en tro på människan, hennes strävan efter frihet, förmåga att skapa, uträtta och göra både sig själv och andra rättvisa. Ett parti som ser människan som kapabel och med stora möjligheter". Står att läsa i Fredriks presentation
Jag tror inte riktigt att Fredrik vet vad han talar om.
Första delen; " Jag sökte mig till moderaterna." Sure, de gjorde du.
Andra; " Ett parti som bärs av en tro på människan," Njae, snarare en misstro på människan, varför skulle man annars försämra sjukförsäkringen och säga att folk fuskar? Går inte ihop för mig.
Tredje; "Hennes strävan efter frihet," Frihet? Vaddå frihet? Att vara så fri att man inte kan vara sjuk? Att vara så fri att man måste vara 35, välutbildad och kärnfrisk? Frihet att jobba tills man är 75, frihet att kunna välja försörjningsstöd eller inga pengar alls? Frihet att inte kunna få sjukvård när man behöver det?
Fjärde; "Förmåga att skapa," För moderaternas del, skapa ett segregerat samhälle med stor barnfattigdom och ungdsomsarbetslöshet. Grattis! ni har lyckats.
Femte; "Göra både sig själv och andra rättvisa." Göra sig själv rättvisa genom att bara roffa åt mig av pengar, inte tänka på andra. Hur kan man då göra andra rättvisa, kanske genom att tycka att alla andra inte förtjänar något, att dom inte är lika mycket värda som jag? Bara jag får vård när jag behöver det, klart att jag ska få gå före i vårdköer om jag kan köpa mig till det, min snuva är ju så mycket värre än din cancer, eller kanske din mammas brutna lårbenshals. Hon får väl skylla sig själv att hon halka de eller hur??
Sjätte; "Ett parti som ser människan som kapabel och med stora möjligheter." Visst, det stämmer att människan är det, men moderaterna ser ju människan som en fuskare, ett nödvändigt ont för att kapitalsimen ska överleva. Stora möjligheter har man då sannerligen. Du ahr ju möjlighet att jobba tills du är 75, du har möjlighet att som ung jobba för 75% av lönen. Du har möjlighet att få halverat socialförsäkringsskydd (arbetsgivaravgift som det felaktigt heter) Du har möjlighet till sämre ersättning från din arbetslöshetsförsäkring och det naturligtvis till ett högre pris. Du har möjlighet att bara genom att få tillbaka några kronor mer på skatten få, sämre vägar, sämre sjukvård, sämre äldrevård, och bor du i inlandet har du ju oanade möjligheter. DÅ har du möjlighet att fritt välja att dö i en hjärtinfakrt eller åka i bakluckan på en bil och kanske, eventuellt hinna till sjukhuset som bara ligger 15 20 mil bort. Visst låter det fantastiskt, oanade möjligheter!!

Kommentarer
Postat av: vetgirig

Men visst är det sossarna som styr landstinget här i västerbotten ?? Och istället för att höja landstingsskatten så har de ju beslutat om neddragningar i inlandet. Så det har ju egentligen inget med moderaterna att göra, vilket du antyder i inlägget ovan.

2012-03-24 @ 19:29:11
Postat av: Patrik Enkvist

Sant att det är sossarna som styr, men då regeringen inte har ökat de statliga anslagen sen 2006, vilket gör att vi har väldigt mycket mindre pengar bara inflationsmessigt så måste sossarna göra något, och att höja landstingsskatten med de summor som behövs är inte rimligt.

Sen ska man veta att detta är precis vad regeringen vill, dom skiter i att ge pengar och i de kommuner och landsting som styrs av sossarna är det då dom som får skit för att vi måste vidta åtgärder. Om man sen kollar på kommunen och vad som har hänt där så, generellt sen så har försörjningsstöden ökat, men inte heller där har anslagen från staten ökat, vilket gör en ökad kostnad för kommunen. Det är ju jättebra för staten då dom "sparar" pengar och kastar ut det på landsting och kommun, vilket i sin tur leder till sämre äldrevård med mera, då pengarna går till folk som står helt utan pengar pga försämringarna i arbetslöshetsförsäkringen och sjukförsäkringen.

2012-03-25 @ 13:05:46
URL: http://fopom.blogg.se/
Postat av: Tänkvärt

Eftersom att dina inlägg alltid börjar med, moderaterna gör, moderaterna vill, moderaterna tycker.. so on, so on! Så tycker jag att det vore väldigt intressant att höra dig prata endast om sossarna, vad dem vill osv. utan att försöka nämna ordet moderaterna en enda gång? Vad är det som är så fantastisk bra med socialdemokraterna som gör att detta är något du spenderar din fritid på? Om du tycker socialdemokraterna är så fantastiska så borde du kanske tänka på att försöka sälja partiet, berätta för ej insatta vad sossarna vill i stället för att till 95% endast tala om vad moderaterna gör/tycker?

2012-03-26 @ 06:55:42
Postat av: Patrik Enkvist

Hej!

Kul att du läser vissa av mina inlägg i alla fall. Till att börja med så skriver jag i första hand om saker som fascinerar mig, vilket ofta moderaterna gör. Men visst om du vill veta varför jag tycker att sossarna är ett vettigt parti så ska jag absolut skriva om det igen.

Ha en bra dag!

2012-03-27 @ 12:19:52
URL: http://fopom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0