Klasskillnader

Citat och annat spännande.
Emil Marklund typ vice vice vice ordförande i moderaterna skellefteå. "Jag tror inte på klasser, och då finns de inte några." (inte ordagrannt citat, men nästan)

Jag; "Jag tror inte på moderater, men nog fan finns dom ändå"
Sebastian Carlsson, pressekreterare moderaterna; "Jag köper inte riktigt bilden av att klyftorna skulle ha ökat. Om man undantar den tiondel av befolkningen som har lägs inkomst och den tiondel som har högst inkomst, så ökar inte klyftorna så mycket." Sades i intervju i P1:s kaliber.
Jag; "Vi har ingen arbetslöshet, om man tar bort de arbetslösa."
Jag; "Vi har inga fattiga barn, om man inte räknar med dom i statistiken."
Jag; "NÖT! Vad tror du själv, klart som fan att skillnaderna inte har ökat om man räknar bort de folk som man ska jämföra med. Trodde inte ens att moderater va så klumpiga på att tänka. Men man ska visst aldrig upphöras att förvånas.
Tycker nästan att det räcker så.
Men tänk ändå om man verkligen på riktigt trodde på det som Emil sa, att om Jag inte tror att något finns så finns det inte. Vad skönt. Bara att tro att det inte finns några moderater så skulle Sverige bli så mycket bättre. Bara att tro att det inte finns någon fattigdom så skulle (dom ickeexisterande) moderaterna äntligen få rätt. Skulle väl kanske vara kul för dom att faktiskt få ha rätt nån gång så att dom inte behöver fara runt med osanning hela tiden, eller att plocka bort saker ur statestiken för att det ska se bra ut. Och då menar jag inte bara klasskillnader, utan arbetslöshet också. Alla som är utförsäkrade räknas inte som arbetslösa, det som moderaterna gick till val på, att minska på "utanförskapet" har man inte lyckats med trots att man plockar bort mer och mer folk från statestiken så ökar det ändå. Ett bevis på hur bra politik dom för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0