Hertiginna av västerbotten

Andreas Löwenhöök skriver på facebook, "Funderar på hur moderaterna Skellefteå ska gratulera och uppvaka Sveriges nya prinsessa. Frågan kom upp på kvällens styrelsemöte, jag anser förövrigt att hon ska utses till hertiginna av västerbotten. :)"
Ja så kan man ju tycka, men det är fel. Jag kan inte förstå att vi fortfarande har kvar kungahuset då det borde ha avskaffats för länge sen. Monarkin har inget i en modern demokrati att göra.
Jag kan tycka att det oerhört förnedrande att inte få välja själv, moderaterna pratar ju om att man ska få välja själv. Men ska inte detta möniskoliv för välja själv? Hon blir tvingad att bli prinsessa, oavsett vad hon själv vill. Visst det kanske inte låter så dåligt för måga. Men tänk er att ha fokus på sig själv, allt man gör och inte gör. Och det bara för att man har blivit född.
Blev igår tillfrågad om kommunal skulle få länka från deras hemsida till min blogg. Stort. :)
Måste kanske försöka utöka det fackliga bloggandet då. :P

Kicki bloggar om vikten av studier och kunnskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0