Dagen

Fortfarande inget svar från Arkelsten, tror att hon dissar mig. Är det verkligen rätt av dessa styrande personer att inte bry sig om folkets frågor? Kanske är dom för upptagna med att avveckla välfärden?
För övrigt så florerar det en hel del satir på facebook för den som har missat det runt att jobba tills man är 75. Måste ge moderaterna lite beröm, dom kanske äntligen börjar bekänna färg lite. Och inte bara klä dåliga saker med bra ord. Exempelvis full sysselsättning, där dom inte menar att alla ska jobba, utan menar att det ska jobba så många att det är balans på marknaden så att lönerna inte kan pressas upp. Dvs jämnviktsarbetslöshet.
Vidare kan man väl säga att jag har minnesanteckningar att renskriva, men det kommer inte att bli idag. Känner att jag inte orkar.
Blev lite glad nyss när jag såg att det är 28 unika läsare på min blogg. :) Snar är jag uppe i alliansfritts läsarnatal. :P
Eller?
Såg här att man i sollentuna vill "bota" ungdomsarbetslösheten med att ge ungdomar 75% av kommunens lägstalön. *hmm* vad är det som blir bättre av det?
Ungdomar har väl fortfarande en hyra på 100% matkostnader på 100% osv osv. Jag känner mig skeptisk till att dom även vill sänka hyrespriserna och matkostnaderna med 25% för ungdomar.
Så vad som händer är att om en arbetsgivare behöver anställa så anställer den en ungdom för 75% av kostanden för en person över 25.
Konsekvenserna om man tittar framåt i tiden blir att vi får en uppsjö av fattiga ungdomar som måste bo hemma tills man är minst 25, å andra sidan kommer det bara att vara ungdomar som jobbar. Eefter man fyllt 25 är man inte längre attraktiv på arbetsmarkanden, vilket innebär att man kommer att få gå arbetslös i 50 år. Hur går det ihop då? Man ska ju inte få gå i pension förän man är 75, förutsatt man lever så länge, för dom har så mycket erfarenhet och kompetens. Men det kommer dom inte att ha för att dom är "för dyra att anställa".
Känner att jag måste avsluta detta inlägg med ett citat
"I won´t back down!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0