Freestyle

Tänkte freestyla lite idag!
Försöker plöja lite kongresshandlingar, har väl tagit mig igenom snart ett kilo av 2.5kg handlingar, många bra motioner hittills. :) Bara att hoppas man kan få igenom några vettiga då :D
Blev lite spännande idag när jag kastat på sommardäcken på bilen och nu när man skulle hem från jobbet så ligger det ett antal centimeter snö på vägen.... Missade dock bara en avfart. :P Konstaterade dock att saaben kan köras på bredden med :D
Som många vet så håller det på att ska tecknas nya kollektivavtal, vilket är bra, det som inte är så bra är att Svenskt Näringsliv tycker att vi är oansvariga som vill ha högre lön. Helt förståeligt då det mest ansvarsfulla vi skulle kunna göra, enligt dom, är att kräva lönesänkningar, längre arbetsdagar, och sämre arbetsmiljö. Men vem vill ha det? Det är ju faktiskt en fråga om egoism, precis som att vara med i facket och att ha en hög a-kassa.
Jag skiter väl fullständigt i om Du som arbetslös har "bra" betalt, då jag tror att alla vill arbeta. Däremot så skulle jag bry mig väldigt mycket om Du hade en låg a-kassa, för då sätter det press på min lön, det bli då svårare att få upp min lön då det finns "hungriga lejon" som kan tänka sig att ta mitt jobb till en lägre lön, vilket gör att jag måste hålla tillbaka på lönekrav för att få behålla mitt jobb.
Ser nu fram emot efter att ha jobbat idag, jobb i morgon, måndag, tisdag, onsdag och torsdag, samt lite arbete på lördag innan hockeyn.. Och sen lite välförtjänt ledighet. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0