Byta parti?

http://www.skelleftea.se/Gemensamt/Namnder/Protokoll/Bifogat/b9fbb2f5-bef8-44a9-9f8e-1c7eca8eb21f.pdf

På andra sidan i ovanstående länk så beskrivs hur nämnden för support och lokaler (fastighetsnämnden) ska utreda möjligheter att sälja ut den kommunala städverksamheten. Vad i hela helvete händer?? Jag trodde vi var en röd kommun med ett vettigt tänk. Uppenbarligen så hade jag fel? Hur i fridens dagar tänker företrädarna för socialdemokraterna??

OM det blir en utförsäljning kan jag lova att jag inte kommer att definiera mig som socialdemokrat längre.
Jag har fram till detta känt en stolthet över att vi i Skellefteå drev en vettig politik, men uppenbarligen är det inte så.
Vad kommer här näst? Släppa in privata aktörer i vård skola och omsorg?
Det finns några alternativ till vad som har hänt.
1. Bra lobbyverksamhet från moderaterna.
2. Infiltratörer/eller att folk har blivit köpta.
3. Företrädarna har blivit tvingade att rösta fram detta av någon högre uppsatt person.

Hur som helst så antar jag att eftersom vi har ett bra kommunalråd så kommer han att ta tag i denna sak och se till att detta stoppas. För det är ren idioti om detta ska fortgå.
Om inte annat så är det väl ett steg i att avveckla socialdemokratin och införa en moderatpolitik. Varför ska man gå ut och försämra stadverksamheten, försämra arbetsmiljö och löner för personal?
 
Sen är det också väldigt spännande att när jag var in på partiexpeditionen och frågad om dom hade hört något om detta så hade dom inte det, det hade inte diskuterats på senaste styrelsemötet... Då kan man ju verkligen undra varifrån det kommer?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0