Förbannad på strejkbrytare!

Jag blir så heligt förbannad på Moderaterna, ingen nyhet i och för sig, när dom beter sig som svin! Bryter strejken för att kraven om en trygg arbetsplats är orimliga?!?!
Hur låter det?! 
Vi alla vet ju att högern är för att arbetsgivaren ska ha all makt, men i den Svenska modellen så är det arbetsmarknadens parter, dvs Arbetare och Chefer som förhandlar om avtal och villkor, utan att politiken ska lägga sig i. Jag vet inte hur många gånger jag har hört moderater som säger sig värna den Svenska modellen, och lik förbannat så bryter dom den!

Lånar några rader från Timbuktu! 
 

Jag hoppas att ditt vin blir till vatten
Blixtar prickar dig
Hälsa till satan, vi hörs
Jag hoppas att olika olyckor händer
Du vet vad jag känner
Jag vet att du hör

Jag hoppas du,
Aldrig någonsin igen kan komma ihåg en pin-kod, asså aldrig, även när du får en ny.
Och må din klocka alltid gå tjugo minuter för sakta så att du alltid kommer för sent
Och må köttätande myror äta upp dina ögonlock så att du alltid är trött
Och även när du är pigg så ser du väldigt väldigt väldigt trött ut..
Och må dina hårddiskar för evigt alltid krascha



Lyrics: http://svenskalyrics.se/timbuktu-resten-av-ditt-liv/#ixzz2WfEkYSlp
 
Tycker det vore en lämplig konsekvens av ert handlande!! 
 
Kommunal tar fajten! Vi har hela LO kollektivet på vår sida! Kämpa och visa att vi är nordens största fackförbund!
Upp till kamp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0