Min hyresvärd

Måste börja med att säga att jag blev varnad av flera för denna hyresvärd. Men eftersom att jag tror gott om människor (och kanske är lite tjurig också) så flyttade jag ändå in. Det måste väl i alla fall ligga topp 3 på de värsta jag har gjort. Det började ganska snabbt med att man fick mail och "upplysningar" om att bland annat maxboxar ska sopsorteras, att jag inte kan parkera och att då min hyresvärd skulle lära mig detta. Vidare blir man först personlig påhoppad och i samma mening hotad av han, och anklagad för saker man inte gjort. Orkar inte dra hela historien om det.
Men vad som sen visar sig är lite spännande, när jag börjar ifrågasätta hans "makt" om att hela tiden träffas i mitt hem, och jag vill träffas i hans hem så går det verkligen inte för sig. Naturligtvis då går ju inte jag med på att träffas i mitt hem heller, finns ingen anledning att släppa in någon i mitt hem som vägrar släppa in mig i hans hem. Det tyckte gubben inte om så han letar reda på mina föräldrar och ringer upp dom för att ösa skit om mig på dom, bland annat då att jag vägrar möta han. När han blir konfronterad om detta så har gubben mage att säga att han ville bara veta om det var min far som han hade slagit upp på eniro!?!?! (Stalkervaring) Han verkar uppenbarligen tro att jag och mina föräldrar inte pratar med varandra.
När jag ifrågasätter det personliga påhoppet om att jag är full av hat och hans hot om att han skulle göra något åt det (exorcism, voodoo, sticka kniven i mig???? ja vad vet jag ) så skyller han helt enkelt på att det inte alls var jag, utan min blogg som var full av hat och att jag borde ta bort den.
Under vårt möte så ställer han sig upp och går mot mig på ett, som jag upplever det, hotfull sätt. När jag ifrågasätter det så säger han att det beror på min aura. Vilket jag inte riktigt förstod, gör min aura att han måste bli hotfull eller vad kan det stå för? Senare under samtalet så erkänner han att han ser saker som ingen annan gör (vanföreställningar??) Hur som haver så i slutändan kommer vi fram till att jag ska vara ute till den sista februari. Vilken lättnad.

Mina egna tankar runt detta är att de folk som bor kvar här mest troligt har blivit hjärntvättade av honom, och de ungdomar som bor här är nog på tok för rädda att på något sätt säga ifrån. Jag tänker mig bara om han kommer med sådana allvarliga hot utifrån att ha läst en blogg, vad kan han då göra om han ser något som han inte gillar???

Kommentarer
Postat av: Werner

:-)

Knasig hyresvärd. Fick höra en "kanarifågel" sjunga om det mötet (bara den kunne sitta stilla et tag).

Virker som din hyresvärd tränger en liten vistelse hos din före detta arbetsgivare.

Svar: Hahahaha, ja jag funderade på om man skulle skicka han dit.. Men jag fick som jag ville. vara ute den sista februari så... då blir det bra! :)
Patrik Enkvist

2013-02-16 @ 23:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0