Tacksamhet

Blev lite sentimental idag.
Tänkte tillbaka på mitt drygt 20 år korta liv, vad jag varit med om, vad jag har upplevt och hur det har påverkat mig till den jag är idag.
Måste säga att det var mestadels väldigt trevligt.
Fixade skolan, har klarat värnplikten, haft två "riktiga" jobb med helt fantastiska kollegor på båda ställena. Övriga ställen som jag jobbat på har också varit väldigt bra. På så sätt så känner jag mig oerhört tacksam, och inser att jag måste haft en väldig tur. :)
Vidare så har jag ju, fram till för 6 år sen, fått växa upp i ett samhälle som värnar om människor, ser varje människa som en individ med stor kapacitet att utvecklas till precis vad den vill. Bara den får rätt förutsättningar. Ser barn och unga som individer och en bidragande del till samhället.
Tyvärr har inte alla det, dagens barn och unga får i stället växa upp till ett samhälle som vill försvåra för dom att gå skola, att inte ge dom en andra chans, stödja fattigdom, framför allt barnfattigdom, som man ser har ökat.
Dagens samhälle vill inte att folk ska ha jobb, för då blir de som har jobb rädda att ställa krav på högre löner för att det finns en stor risk att bli av med sitt jobb till någon som är beredd att ta jobbet för ett lägre pris.
Egoismen som breder ut sig i dagens samhälle och får härja fritt.
Finns mycket man kan säga om dagens samhälle som inte är som det borde.
I det samhälle jag vill se så tar människor hand om varandra, solidariteten och medmänskligheten får blomstra, vi värnar om våra barn och våra gamla. Vi vill se att alla som vill och kan ska ha ett meningsfullt jobb att gå till på dagarna. Det är några av de saker som jag saknar i dagen samhälle, men hoppas att vi snart får återse.

Dagen med stort D närmar sig, spänningen blir bara större för var dag som går. :)
Snart mina kära vänner, snart är det dags. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0