Vinster i vård och skola

Känner att jag blir lite irriterad av det jag läser på aftonbladets hemsida. 
Här skriver man att (S)tefan Löven inte har för avsikt att begränsa vinster inom välfärdssektorn. Det är skrämmande. Finns ingen som hellst anledning att någon ska tjäna pengar på våra sjuka och gamla. Varför ska vi stå och betala till en skola som nån knös borta i någon främmande land ska dra in miljoner på??
Den skatt som vi betalar är för att vi ska ha en bra vård och omsorg, en bra skola som ser till att vi fåren bra, kompetent och välutbildad framtid, INTE för att någon ska tjäna miljonbelopp på det!
Högern försöker jämställa ingen vinst med att plocka bort alla privata alternativ. Däremot så ska ingen tjäna pengar på det. Vilket gör att all eventuell överskott ska gå tillbaka till skattebetalarna på ett eller annat sätt. Till exempel investering i verksamheten, upprustning av lokaler. 
Det borde inte heller vara någon omöjlighet att lösa det med att ägaren får betalt i efterskott, när man redovisat vilka kostnader man har som kan/ska täckas av skattemedel så kan dom få den exakta summan, vilket inte kommer att ge någon vinst. 
SÅ det finns lösningar, nu gäller det bara att vi på kongressen ser till att det blir ett bra beslut av detta!!!
Det må låta egoistiskt, men jag vill då inte att mina skattepengar ska gå till nån snubbe eller kvinna som inte värnar om vårat samhälle.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0