Vad är regeringens jobb?

Är det att öka barnfattigdomen?
Eller kanske att öka antalet personer som måste få försörjningsstöd?
Varför inte skapa över 30 000 slavar som man tycker är så fruktansvärt dåliga att de företag man placerar dessa slavar på måste få bidrag av staten.
Kanske är det regeringes uppgift att ge bort Svenska folkets skattepengar till de rika, riskkapitalbolag som frodas inom vård och omsorg?

Jag tycker inte det, jag tycker att regeringens uppgift är att se till hela Svenska folket. Att ta hand om Sveriges framtid, satsa på en skola för alla, inte en första och andra klassens skola. En skola där alla ska få möjlighet att utbilda sig vidare senare i livet om man vill.
Jag vill inte se slavar, utan i stället ge dessa personer förutsättningar att ta sig ut på arbetsmarknaden, genom utbildning, kanske kombinerat med praktik och naturligtvis en skälig ersättning för detta. Jag vill se en regering som tar ansvar för Sverige och satsar på att bygga upp den Svenska modellen som regeringen har raserat.
Jag vill se en regering som tror på människan, inte anklagar den för att vara myglare, lat och inkompetent. Jag vill se en regering som ska ge varje indivit möjlighet och förutsättning att utvecklas, Det är den regeringen jag vill se!! Och snart händer det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0