Cred!

Tack!!
Fick höra igår att det jag skriver och engagerar mig i är bra, att det finns folk som läser och gillar det!
Det räcker gott och väl för mig! Trots allt så är det ju av egoistiska skäl som jag gör det jag gör. Egoismen låter väl lite som moderaternas snack, och ja så är det, men skillnaden är att jag vet för att jag ska kunna vara egoist, för att jag exempelvis ska kunna få så bra lön som möjligt, så kan det ju inte finnas någon annan som kan tänka sig att ta mitt jobb för en lägre lön. Dvs. kollektiv egoism!
Så tänk på det, för att du ska kunna ha det bra så bör alla andra ha det minst lika bra!

Om vi kollar på arbetslöshetsförsäkringen så kan man ju säga, som det är idag, att det ska löna sig att arbeta. (Någon som hört det förr??)
Saken är att det lönar sig att arbeta, och har alltid gjort. Vad som händer när man förstör försäkringen är att man gör det mindre lönsamt att arbeta då man i förlängningen kommer att pressa ner lönerna.
Skulle man däremot höja ersättningen som man får från den försäkring som man betalar till så kommer man att försvara lönerna, man kommer att hålla uppe nivåerna.
Det är kanonbra att arbetslöshetsförsäkringen finns, och det i första hand av egoistiska skäl... för att skydda min lön.

Då skulle man kunna säga att den största handlingen av egoism är att vara solidarisk!
Ha en trevlig kväll alla glada!
Nu blir det sängen och hoppas på bra väder i morgon så jag får dra upp nå fisk. :P

Kommentarer
Postat av: Janne

Här utanför arvidsjaur hugger fisken i alla fall, inga större men några över 30... Du får en utförligare rapport till veckan!

Svar: Låter nice det! :)
Patrik Enkvist

2013-06-16 @ 02:11:41
URL: http://www.ersmark.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0