Egoismen

Då har man idag varit på något av de mest egoistiska som finns. Facket!
Och hur är det lättast att vara egoistisk då, jo om alla andra är det, och vill samma sak. Exempelvis försvara min lön. Hur gör jag det lättast? Jo genom att se till att alla andra har lika hög lön, att det inte finns någon som kan "ta" mitt jobb och min lön för ett lägre pris, då har jag försvarat min lön, vilket enklast görs genom att alla andra är inne på samma spår. Man är inte bara egoistisk om man är med i facket, man är lat också.
Med lat menar jag inte i den mening att man inte gör något, men att man försöker hitta lättaste vägen att kunna vara egoist. Synpunkter på det? :P

Kommentarer
Postat av: AK

Du skriver rätt kul faktiskt. Lätt att anamma, och jag håller helt med dig ;)
Ha en underbar helg!

Ann-Katrin

Svar: Tack. :) Roligt att någon läser det jag skriver. :) Ha en fin helg
Patrik Enkvist

2012-10-05 @ 06:17:41
Postat av: AK

Tack det samme :) Skall strax fara till Fauske å køpa Rødbrus till som som har ønskat sig det :)

2012-10-06 @ 11:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0