Bommersvik

Det har varit mycket nu sista tiden. 1:a maj, Stockholm, Göteborg, Båtfors, bada i älven med typ 2 decimeter snö på backen och nu på bommersvik där björkarna håller på att slå ut, det är 10 grader i vattnet och jag håller på att lära mig att bli handledare för om facket och om samhället.
Riktigt spännande, Ser fram emot vad morgondagen har att erbjuda.
Har ett fint rum ca 10 meter från konferensrummet. Innebär att man kan sova lääänge i morgon, och slippa stiga upp 04.50 som man gjort nu senaste dagarna.
En fråga som jag skulle vilja ha svar på är; Folk påstår att OM man skulle höja inkomstskatten så skulle det bli mindre jobb. Men ingen har än förklarat hur det kan komma sig. Det är ingen som säger typ; "om man höjer inkomstskatten så kommer 10% av alla äldrer som behöver hemtjänst inte att behöva det och därför kommer det att försvinna jobb helt plötsligt."
Så snälla någon. Kan nån förklara för mig hur det kan komma sig.
Sen kan man ju diskutera hur siffror används. Om man kollar på Reinfeldts uttalande om att 300 000 fler har fått jobb relaterat till jobbskatteavdragen så har både aftonbladet och alliansfritt visat på att så är det faktiskt inte, utan han har spätt på med 114 000 jobb. Vilket är ganska mycket... Kan jag tycka i alla fall. Men å andra sidan han bryr sig väl inte om det, han har ju sitt på de torra så att säga. Antar att han hade hoppat slippa källgranskning från "De sovande folket".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0