Varför jag gillar SAP

Jag tycker att Socialdemokratiska Arbetare Partiet är kung! Och det bland annat för att vi har en bra människosyn, där vi tror på människan, på dess kapacitet och vilja att försörja sig. Vi tror inte att människan är lat som bara vill sitta hemma i soffan, inte äga nåogt alls och få försörjningsstöd.
Vi tror på en välfördsmodell där människor som blir sjuka ska få vara sjuka, där man har en hög ersättning medans man är mellan jobben, och det för att skydda lönerna för de som jobbar. Vi tror på ett jämlikt samhälle där alla hjälps åt efter egen förmåga att bidra till välfärden. Jag tycker att man ser idag hur "bra" det blir om man lägger till ett vinstintresse i offentlig sektor, vilket är något jag inte tror på.
SAP ser till alla människor i hela Sveige, fattig som rik, flykting som infödd. Vi har en arbetsmarknadspolitik som inte är att sätta folk i slavarbete när det är dåliga tider. Vi satsar på att utbilda och se till att dessa människor är redo när det vänder och blir bättre tider.
Ja de var lite om varför JAG gillar mitt parti, finns mycket mycket mer också men det kommer kanske en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0