Bildt om vapenfabriken

Lite intressant att läsa svaret som Bildt ger på frågan om vapenfabriken i saudiarabien; Det är inte en vapenfabrik. Det är ammunitionssäkerhet det handar om, så vitt jag förstår. Han antyder alltså att han inte ens vet vad det handlar om. Man slöt ett avtal 2005 angående detta, som förlängdes 2010, på det svarar han: Avtalet förlängdes inte, det var en automatisk förlängning.
Okej så om det inte förlängdes men det var en automatisk förlängning, innebär inte det att det förlängdes då? Eller det kanske bara är jag som inte hänger med?
Kommentaren; Sverige står traditionellt för mänskliga rättigheter, hur hänger detta ihop?
Svaret blir; Jag tycker snarare att vi ska kunna samarbeta med länder i olika frågor.
Så han menar med andra ord han skiter i mänskliga rättigheter. Hur tänker människan egentligen???
Ledigdag i morgon trodde jag, men då var de visst utbildning på sektionen. Ska bli spännande att fortsätta med det. Verkade som vara ett härligt gäng. :)
Nä, nu är det kanske dax att börja klä på sig, åka mot gymet och sen iväg å jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0