Väckarklockan

Blev ingen träning före jobbet idag. Förstår inte att väckarklockan ska vara så fruktat svår att stänga av ibland. Kanske var tur idag, eftersom att det tog en och en halv timme att ta sig upp.
Förvånande att det inte står något idag om SAP, dock om SD. Dock står det inget om KD, men det är väl inget förvånande.
Det är inte så många år sedan det blev uniformsförbud på SD:s möten, dvs det blev förbjudet att komma i tyska nazistuniformer. Känns ändå skrämmande att det har varit tillåtet för dom att ha dessa uniformer. Men det visar ju bara var dom står. Att man ska vara nazist, men inte visa det.
SD:s definition av hur man vet om någon är svensk. "Den som av sig själv och av andra betraktas som svensk."
Det måste ju betyda att om jag anser mig svensk, och du anser mig svensk då är jag svensk. Men om din komips inte anser mig svensk så är jag helt plötsligt inte svensk.
Passar på att slå ytterligare ett slag för Håkan Nilssons blogg.
Där han i sitt senast inlägg belyser jobbskatteavdraget och att om det är som regeringen påstår med första och andra jobbskatteavdraget så har det skapat mellan 70 och 120 000 jobb, och kostat 70 miljarder, vilket gör att varje nytt jobb har kostat mellan 583 000 och 1 000 000 kronor. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0