Papper och pärmar

Shiit! Trodde att jag hade koll på läget, och på ett sätt hade jag väl det. Men vem kunda ana att det var så sjukt mycket papper och pärmar. Skulle ha behövt ett kontor tror jag.
Dock finns det inte plats för det här. Men men. Ska se om jag kan klura ut någon smart lösning för det hela. Kanske ett gäng ryggsäckar som står packade, typ en för skolinfo, en för ssu, en för kommunalsossen, en för ungdomsgruppen, en för LUK/LO kommitté, och en för papper och pärmar som inte passar in någon annan stans. Blir kanske att åka och hända mer idag då.
Är lite efter, våran prinsessa får inte ens heta något "Svenskt" Möjligtvis Ewa då. Varför? Inte nog med att hon är frihetsberövad redan från födseln, ska hon bli någon sorts internationell ikon också??
Nä skärpning nu!
Mitt Kommunalkort dök förresten upp i brevlådan igår. :) Trevligt värre. :)
Har fått flera frågor nyligen om personer som vill byta fack till kommunal. Kul att dessa personer nu när dom ändå jobbar inom vårat område väljer att byta. Dock har jag också hört att det har strulat lite för några, bland annat en som skulle gå från metall till kommunal, och tack vare det så tappade han 2 månader från a-kassan. :(
SÅNT FÅT INTE HÄNDA!!
Varför ska förbunden vara så fruktansvärt "egoistiska" och göra det så svårt för medlemmarna att byta förbund. Nä fixa ett gemensamt system som ALLA förbund använder så blir det lätt och bra att byta förbund. Det missgynnar ju bara medlemmen att "hålla kvar" den i "fel" förbund!
Jag tycks någonstans minnas att facket är medlemmarna, utan medlemmar inget fack. Så visst ska väl facket verka för medlemmarna!!!!!!
SKÄRPNING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0