Galet skrämmande

Igår när jag var på John Bauer så kom det fram en kille till mig efter en av informationerna. Han hade en fråga. Han började med att berätta att han jobbade extra på ett ställe. Vidare så berättade han att han fick betalt i form av att han fick låna bil ibland och ibland skoter plus gratis bensin till det. Han tyckte att det var lite märkligt och var som sugen på att få betalt i pengar i stället. Jag hade då under informationen sagt att lön SKA vara i pengar, inte lotter eller middagar. Han visste inte riktigt hur han skulle göra, så mitt första tips till han vara att ringa till fackets hjälptelefon på 020-56 00 56. För att se vad som dom skulle kunna göra. Sen antar jag att han får ta kontakt/gå med i rätt fackförbund och ta hjälp därifrån. Men visst är det skrämmande att det finns arbetsgivare som utnyttjar ungdomar på detta sätt??
Hoppas det går bra för han och att han börjar få betalt i pengar, och naturligtvis avtalsenlig lön.
Har förövrigt packat de mesta nu tror jag i alla fall. Så nu börjar det vara dags att gå i säng så man orkar upp till bussen i morgon.
Sen bär det av mot fjällen!!! Längtar gode mycket. Inhandlat twister och varit å hämta videokameran. :)
Kan bara bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0